Furt de apă în capitală, depistat de către angajaţii S.A. ”Apă-Canal Chişinău”

368

Consum fraudulos de apă depistat în capitală, drept urmare a verificării metrologice a apometrului de către operator.

Conform art.15 şi 26 din Legea nr. 303 privind serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare, precum şi conform contractului de furnizare a serviciului public de alimentare cu apă şi de canalizare, reprezentanţii S.A. „Apă-Canal Chişinău” (ACC), au demontat, pentru verificare metrologică, mai multe contoare din sectorul particular.

Executând procedura de dezasamblare şi curăţire a contorului până la verificarea metrologică a acestuia, în cazul unui consumator ingenios din sectorul Centru al capitalei, a fost depistat un ac introdus prin filtrul contorului. În cazul dat, contorul a fost montat nemijlocit de către consumator, până la aprobarea Legii sus-menţionate, fiind observate neregulile admise doar la demontare de către operator.

Astfel, urmare a instalării contorului dat la începutul anului 2012, timp de 5 ani, proprietarul casei particulare, parţial bloca contorul de apă rece, pentru ca acesta să nu indice consumul real de apă. În perioada menţionată, lunar, în factură era indicat un consum de apă de 2-3 metri cubi, pentru a nu stârni suspiciuni, deşi până în 2012, era înregistrat consumul lunar a 11-12 cuburi de apă rece.
În acelaşi context, accentuăm, că de către reprezentanţii ACC, au fost depistate şi alte metode ilegale practicate de către unii consumatorii pentru încetinirea funcţionării contorului sau chiar stoparea funcţionării acestuia pentru a achita cât mai puţin pentru serviciile prestate.

Atenţionăm, că toate ilegalităţile admise pentru a facilita furtul de apă vor fi depistate şi consumatorii ingenioşi vor fi sancţionaţi. Neregulile menţionate sunt examinate în cadrul comisiei de profil a întreprinderii cu calcularea volumului de apă  pentru consumul fraudulos.

 

Important!

Ce ţine de integritatea contoarelor şi a sigiliilor aplicate,  consumatorul  este responsabil de integritatea contorului şi este obligat să înştiinţeze operatorul imediat ce depistează deteriorarea contorului sau violarea sigiliilor operatorului.

În cazul în care deteriorarea contorului are loc din vina consumatorului, acesta suportă cheltuielile de reparare, demontare, verificare metrologică şi montare a contorului deteriorat sau de înlocuire a lui, precum şi este obligat să achite contravaloarea consumului recalculat de apă şi/sau volumul recalculat de ape uzate. În cazul în care contorul instalat la consumatorul casnic sau la branşamentul blocului locativ este deteriorat, nu din vina consumatorului, operatorul restabileşte evidenţa volumului de apă potabilă în termen de o lună de la data demontării contorului, prin repararea contorului sau înlocuirea acestuia.