ACC dezminte informațiile din mass-media!

0
158

Ca urmare a reportajului video apărut în mass-media, despre un şofer care a intrat cu maşina într-o casă, după ce a încercat să ocolească o groapă, S.A. ,,Apa-Canal Chișinău” vine cu unele precizări.

Specialiștii furnizorului de apă au intervenit pe adresa indicată pe 28 decembrie pentru a remedia o avarie produsă la rețelele de apeduct. Cu referire la restabilirea suprafeţelor afectate de lucrările de schimbarea apeductelor, ACC informează că, restabilirea la starea iniţială a suprafeţelor deteriorate se efectuează la finalizarea lucrărilor. Între timp, până la finalizarea definitivă a lucrărilor, suprafeţele deteriorate, sunt amenajate cu pietriș sau prundiș, astfel încât să nu fie blocat traficul rutier. Fapt ce este confimat și de imaginile video din reportajul difuzat. Astfel, lucrările de restabilire a suprafeţelor asfaltice se execută după finalizarea lucrărilor de pozare a conductelor şi un moment foarte important – testarea lor hidraulică.

Mai mult ca atât, conform cerinţelor contractuale ale furnizorului de apă, asfaltarea porțiunii afectate se efectuează imediat, dacă permit condițiile meteo. Ținând cont, că ne aflăm în perioada rece a anului și mai ales că uzinele de asfalt nu lucrează în această perioadă restabilirea porțiunii de drum se va face cu asflat rece, chiar pe parcursul zilei de 11 ianuarie, curent.

În ceee ce privește cauzele producerii accidentului ar fi cazul să se expună organele de poliție, ori în reportaj prevalează părerea locatarilor din zonă, care poate fi catalogată drept una subiectivă.

Cu regret, reprezentanții postului tv nu au contactat reprezentații instituției pentru a oferi dreptul la replică, iar aceasta încalcă normele codului de etică a jurnaliștilor. Astfel, acest video este incomplet, iar instituțiile mass-media care au postat sau care au preluat această știre urmează să o completeze cu informațiile prezentate de specialiștii furnizorului de apă.

Prin urmare, facem apel către, toate instituțiile mass-media să verifice orice informație ce ține de activitatea furnizorului de apă și să ofere dreptul la replică, în caz contrar, veridicitatea informațiilor prezentate poate fi pusă la îndoială.

Ținem să vă asigurăm, că specialiștii ACC nonstop intervin la remedierea rețelelor de apă și de canalizare, iar în cazul în care consumatorii semnalează nereguli sunt îndemnați să apeleze la Departamentul dispecerat la numărul de telefon 256-666.