CONSUMUL DE APĂ: PRINCIPALELE BENEFICII PENTRU SĂNĂTATE

0
3418

Specialiștii o recomandă de mult timp, iar asta nu mai e de mult o noutate – pentru a ne menține organismul în formă trebuie să consumăm multe lichide – în principal apă. Te-ai întrebat însă de ce aceasta cantitate și ce beneficii majore are consumul de apă pentru organism?

Care este cantitatea de apă recomandată pentru consum zilnic?

Cei doi litri de apă recomandați sunt de fapt o convenție – o cantitate medie la care au ajuns cercetătorii calculând diversele nevoi ale organismului și beneficii. De pildă, consumul a doi litri de apă pe zi ne ajută să ardem cu 96 de calorii mai mult față de câte calorii consumăm în medie, într-o zi normală.

 Prevenția îmbătrânirii premature a pielii

Apa consumată cu regularitate, fără să aibă pretenția vreunui „elixir al tinereții”, este cea mai importantă în hidratarea pielii. Asta pentru că apa „împinge” celulele către epidermă, ceea ce mai „nivelează” ridurile și alte semne ale trecerii timpului de pe pielea ta. Așa că până să recurgi la tot felul de creme hidratante, asigură-te că bei cei doi litri de apă pe zi – ca să-ți salvezi pielea!

Menținerea unei greutăți optime

Evident că au apărut și „diete-miracol” cu apă, dar nu asta e ideea, ci ceva mult mai simplu. Dacă bei două pahare de apă cu, să zicem , maximum o jumătate de oră înainte de masă, vei mânca mai puțin, pentru că apa „fură” din senzația de foame. În plus, apa accelerează metabolismul și „trage” cu sine grăsimi și substanțe nocive în drumul său prin organism. 

 Energizarea organismului prin hidratare

Nu putem trăi fără apă. Dacă suntem în deșert fără apă și fără hrană murim mai întâi de deshidratare, nu de malnutriție. Pe scurt, hidratarea e unul dintre pilonii pe care stă viața noastră. De ce? Printre altele, pentru că este esențială în pomparea sângelui către inimă și în transportul oxigenului în organism.

Creșterea rezistenței în fața stresului

Creierul nostru – de la care, nu-i așa, pornesc mai toate! – înseamnă aproape 80% apă, conectată la restul apei din organism. Când ne deshidratăm se împuținează și apa din creier – iar asta ne face mai sensibili la stres.

 Îmbunătățirea randamentului fizic

Probabil cel mai cunoscut beneficiu al consumului de apă – numai că noi îi spunem „sete”. Pentru că e transportorul de oxigen în organism, apa influențează direct sănătatea mușchilor și la „ungerea” articulațiilor – iar hidratarea permite acestora să lucreze mai bine și, implicit, să reziste mai bine la efort.

Stimularea sistemului imunitar

Deloc în ultimul rând, consumul intens și regulat de apă este una dintre cele mai eficiente metode de a ne întări sistemul imunitar. Asta pentru că apa funcționează ca „vidanjorul” organismului și ea e cea care duce substanțele toxice către ficat și rinichi pentru a fi neutralizate și eliminate. Consumul regulat de apă ajută organismul să lupte cu toxinele și să nu le permită să se „așeze”.

Încheiere

Lista argumentelor pentru care ar trebui să bem măcar doi litri de apă pe zi e departe de a se termina aici. E bine însă să le amintim și reamintim pe cele mai importante, deși toată lumea va zice „dar toată lumea știe asta”. Aceeași „toată lume” uită însă să se hidrateze corespunzător. Așa că, dragă „toată lume”, amintește-ți să bei doi litri de apă, în fiecare zi!