Peste 15 mii de probe de apă au prelevat specialiștii S.A. „Apă-Canal Chişinău ” în luna iulie curent
Până la pomparea în reţeaua de distribuție a mun. Chişinău, calitatea apei este monitorizată zilnic de către furnizorul de apă la peste 25 parametri fizico-chimici şi bacteriologici. Specialiștii furnizorului de apă, de comun acord cu cei de la Centrul de Sănătate Publică din mun. Chişinău și celelalte instituții de mediu colaborează pentru menținerea unei calități superioare a apei potabile.
În luna iulie curent, specialiștii S.A. „Apă-Canal Chişinău” au prelevat 15070 de probe de apă, au fost efectuate 29677 încercări fizico-chimice și și 2852 de încercări bacteriologice.
Calitatea apei este monitorizată la două laboratoare și anume, Laboratorul Stației de apă Nistru (LSN) şi Laboratorul central apă potabilă (LAP). Pentru stabilirea indicilor sanitaro-igienici se utilizează 37 de metode analitice validate. Probele de apă sunt prelevate din fluviul Nistru, punctele de recepţie a apei la etapele de tratare a Staţiei de tratare or. Chişinău şi Staţia de apă Nistru, rezervoarele de apă potabilă, reţeaua centralizată de distribuţie a mun. Chişinău, fântânile arteziene şi fântânile cu izvor local, aflate în gestiunea ACC, precum şi cele din apeductele nou-construite, care ulterior se conectează la sistemul centralizat municipal, după înlăturarea scurgerilor, a plângerilor clienţilor, de la agenţi economici şi persoane fizice.
Calitatea apei în procesul de tratare şi în sistemul public de alimentare cu apă potabilă este verificată zilnic la parametrii indicaţi în actele normative existente şi în conformitate cu graficele de prelevare a probelor şi efectuare a investigaţiilor de laborator, aprobate de Centrul de Sănătate Publică din mun. Chișinău. Rezultatele investigaţiilor fizico-chimice şi bacteriologice ale apei potabile distribuite în reţeaua centralizată de alimentare cu apă, sunt publicate lunar pe site-ul S.A. „Apă-Canal Chișinău.
În contextul dat, reiterăm importanţa informării de către consumatori despre careva nereguli observate la sistemul centralizat de alimentare cu apă şi de canalizare, cu indicarea informaţiei şi datelor concrete de contact (adresa locuinţei, nr. apartamentului, numele, prenumele, nr. de telefon), la numărul de telefon al Departamentului dispecerat: 0 22 256 666, pentru a fi întreprinse măsurile necesare.
Pentru stabilirea detaliilor/obținerea informațiilor necesare privind efectuarea comenzii, prelevarea și efectuarea investigaţiilor de laborator a calităţii apei, vă rugăm să ne contactați la numărul de tel.: 0 22 256 858 sau pe adresa de e-mail: acc@acc.md.