de la fondare
Evenimente

Sistemele de Management ISO şi beneficiile aduse S.A. ,,Apă-Canal Chişinău”

Procesul de implementare şi certificare a sistemelor de management, cum sunt standardele ISO, aduce numeroase beneficii S.A. ,,Apă-Canal Chişinău”, contribuind la marketingul companiei, prin încrederea pe care o oferă clienţilor, că activitatea afacerii se desfasoară la standarde internaţionale înalte.

Iată o parte dintre cele mai importante beneficii, pe care ISO le aduce companiei, în ceea ce priveşte organizarea internă:

 

Beneficiile certificării Sistemului de management al calității (SMC), conform prevederilor cerințelor standardului ISO 9001:2015:

  • Conducerea activității întregii întreprinderi într-un mod planificat și sistematic, conform principiilor managementului calității;
  • Obținerea rezultatelor în raport cu obiectivele calității;
  • O mai mare înțelegere a proceselor organizației, ce implica angajamentul ferm al managementului, definirea clara a responsabilităților și autorităților, comunicarea interna și externă îmbunătățită, utilizarea mai eficienta a resurselor și reducerea costurilor de neconformitate (non-calităţii);
  • Transparența și eficienţa proceselor interne ale întreprinderii;
  • Menținerea și îmbunătățirea performanței produselor și serviciilor livrate clienților;
  • Creșterea credibilității și a încrederii partenerilor de afaceri în calitatea produselor și serviciilor oferite;
  • Identificarea și satisfacerea cerințelor clienților, precum şi ale altor părți interesate: partenerilor de afaceri, furnizori și a cerințelor legale;
  • Crearea cadrului pentru îmbunătățirea continuă.

 

Beneficiile certificării Sistemului de management de mediu (SMM), conform prevederilor cerințelor standardului ISO 14001:2015:

  • Consumarea rațională a resurselor naturale;
  • Gestionarea eficientă a deșeurilor;
  • Prevenirea poluării și reducerea impacturilor poluărilor accidentale;
  • Identificarea și tratarea tuturor aspectelor de mediu ale activităților, produselor și serviciilor;
  • Cuantificarea aspectelor de mediu identificate în ordinea importanței impactului asupra mediului;
  • Monitorizarea îmbunătățirii și minimizării impactului semnificativ, ca urmare a activităților, produselor, serviciilor asupra mediului;
  • Atingerea și demonstrarea unor performanţe de mediu reale părților interesate, printr-un management tehnic și economic al problemelor de mediu.

 

 

Beneficiile certificării Sistemului de management al sănătății și securității în muncă (SMSSM), conform prevederilor cerințelor standardului ISO 45001:2018:

  • Crearea unui sistem de muncă cu riscuri scăzute de accidentare și/sau îmbolnăvire profesională;
  • Promovarea condițiilor de siguranță și sănătate la locul de muncă și asigurarea unui mediu de lucru confortabil, respectarea normelor legislative;
  • Realizarea unui control mai eficient asupra riscurilor de accidentare și/sau îmbolnăvire profesională;
  • Transparența și eficacitatea managementului sănătății șisecurității în muncă prin transpunerea rezultatelor evaluărilor de risc, auditurilor, inspecțiilor etc. în planurile de acțiuni pentru minimizarea riscurilor de accidente;
  • Obținerea unor performante superioare din partea angajaților, prin asigurarea „stării de bine” la locul de muncă;
  • Percepția favorabila din partea furnizorilor, beneficiarilor și a societății în ansamblu;
  • Organizarea și concentrarea eforturilor în vederea unor mai bune controluri și gestionari a riscurilor profesionale (accidente, incidente şi boli profesionale) și a îmbunătățirii considerabile a performanţelor profesionale.

 

Beneficiile certificării Sistemului de management al energiei (SMEn), conform prevederilor cerințelor standardului ISO 50001:2019:

Conducerea societăţii prin politica energetică în care sunt incluse  angajamente de:

  • îmbunătăţire continuă a performanţei energetice;
  • asigurare a resurselor pentru realizarea obiectivelor şi ţintelor;
  • conformare cu cerinţele referitoare la utilizarea energiei, consumului energiei şi eficienţei energetice;
  • achiziţionarea de produse şi servicii energetice eficiente şi proiectarea adecvată pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice;
  • stabilirea obiectivelor şi ţintelor energetic

 

Asigură o serie de îmbunătăţiri ale performanţei energetice, inclusiv ale eficienţei energetice, a utilizării energiei și a consumului de energie:

  • obținerea unor performanţe reale privind energia și demonstrarea acestor performanţe părților interesate, printr-un management tehnic și economic al aspectelor semnificative privind energia;
  • reducerea riscurilor de asigurare;
  • atragerea investițiilor;
  • reducerea costurilor prin o mai eficientă utilizare a resurselor.

 

Beneficiile certificării Sistemului de management anti-mită (SMAM), conform prevederilor cerințelor standardului ISO 37001:2016:

  • Prevenirea, detectarea şi soluţionarea riscurilor de luare/dare de mita;
  • Creşterea credibilităţii întreprinderii în relaţiile cu finanţatorii, partenerii de afaceri şi clienţii;
  • Minimizarea pierderilor financiare prin crearea de controale, proceduri și procese de atenuare a luării de mită în operațiunile comerciale;
  • Promovarea unei culturi organizaţionale ,,anti-mita” printr-o conştientizare a personalului şi promovarea valorilor etice în cadrul întreprinderii;
  • Demonstrarea în cazul unei eventuale anchete ale unor presupuse fapte de mituire a măsurilor necesare și rezonabile implementate pentru a preveni mita;
  • Stabileşte un angajament și un leadership de a stabili o cultură a integrităţii, transparenţei, deschiderii și conformării;
  • Permite managementul (conducerea) printr-o politică de conformare globală, care include și o politică anti-mită prin care societatea:
  • evită sau diminuează costurile, riscurile și pagubele implicării în mituire;
  • promovează încrederea în cadrul relaţiilor cu părţile interesate;
  • își îmbunătăţește reputaţia.