de la fondare
Evenimente

Plata facturilor asigură continuitatea serviciului de alimentare cu apă

În mod normal, toată lumea conştientizează faptul, că facturile reprezintă contravaloarea unor servicii prestate de către operatori şi care trebuie achitate în termen pentru a asigura continuitatea serviciului de utilități.

S.A. ,,Apă-Canal Chişinău” este principalul furnizor de apă, care prestează servicii de alimentare cu apă şi de canalizare pentru consumatorii mun. Chişinău. Fiind o întreprindere municipală care se autofinanțează, fără a beneficia de fonduri de la bugetele de stat sau locale, în mare parte, sursele de venit sunt încasările obținute de la clienții săi, persoane fizice şi juridice, din plata apei potabile furnizate, a serviciilor de canalizare și epurare, a celor de vidanjare, precum și din prestarea către terți a unor lucrări specifice domeniului de activitate.

       Orice operator de servicii de utilitate publică se confruntă cu grave dezechilibre financiare în cazul neachitării contravalorii serviciilor prestate.

Pentru a asigura continuitatea serviciului de furnizare a apei potabile, de colectare și de epurare a apelor uzate, furnizorul de apă are nevoie de resurse financiare pentru a achiziționa reactivii necesari tratării apei brute pentru ca aceasta să devină potabilă, pentru a plăti energia electrică utilizată în procesele de producție, pentru captarea, tratarea și transportul apei către utilizatori, pentru transportul apei uzate și epurarea acesteia, pentru a plăti apa brută și contribuțiile specifice pentru apele uzate evacuate etc.

       Reamintim, că pentru plata facturilor, posibilitățile sunt diverse:

- În casieria S.A. „Apă-Canal Chişinău”, cu sediul str. Albișoara, 38, graficul de lucru: luni-joi 0800-1700, vineri 0800-1545;

- Prin intermediul webbanking-ului, dacă dispuneți de un card bancar, prin selectarea opțiunii ,,Servicii comunale”, selectați S.A. „Apă-Canal Chişinău”, se introduce numărul de contract/cont personal şi/sau numărul bonului de plată şi se urmează pașii de realizare a achitării, iar la final, se descarcă şi salvează chitanța, drept confirmare a efectuării plății;

- La terminalele de plată, bancomatele amplasate la intrarea în supermarket-uri, farmacii, stații PECO etc., prin selectarea opțiunii ,,Servicii comunale”, se selectează S.A. „Apă-Canal Chişinău”, se introduce numărul de contract/cont personal şi/sau numărul bonului de plată şi se urmează pașii de realizare a achitării, iar la finalizarea tranzacției, veți primi cecul electronic, drept confirmare a realizării plății.

-  La oficiile Poșta Moldovei şi la filialele băncilor comerciale.

Consumatorii pot găsi toate indicațiile pentru a accesa contul creat deja pentru fiecare client pe verso-ul facturii. Prin intermediul portalului online se pot accesa toate datele referitoare la facturi, plăți, consum de apă, sold și, de asemenea, efectua plata facturii.

Date referitoare la consumul de apă, valoarea facturii și a soldului se poate afla și prin intermediul Call Center-ulu la numerele de telefon: 0 22 256 666 sau 0 22 857 777, cât şi în Centrul unic de informare (str. Albişoara, 38, program: de luni până joi 8:00-17.00; vineri 8:00-15.45).

Toate  noutățile despre activitatea/acțiunile operatorului se pot găsi pe site (www.acc.md) sau pe pagina de Facebook (https://www.facebook.com/Apa.Canal.Chisinau).

Avariile, deconectările pot fi sesizate telephonic la Departamentul dispecerat la numerele de telefon: 0 22 256 666 sau 0 22 857 777, care activează non-stop sau accesând site-ul întrepriderii www.acc.md https://acc.md/disconnections.

Echipele de intervenție, personalul din stațiile de tratare sau de epurare a apei sunt permanent la datorie, alături de celelalte categorii de personal, pentru a asigura continuitate și funcționalitate sistemului.

Achitând la timp facturile, consumatorii sprijină efortul S.A. ,,Apă-Canal Chişinău”  de a asigura continuitatea serviciului în întreaga arie de operare, dar și pentru a continua investițiile începute, menite a îmbunătăți calitatea serviciilor oferite.