Gerul a înghețat contoare de apă! Consumatorii sunt îndemnați să protejeze de îngheț apometrele!
Gerul din ultimele zile a lăsat fără apă mai mulţi locuitori ai capitalei, după ce mai multe instalaţii de apă neprotejate au îngheţat. La dispeceratul S.A. „Apă-Canal Chişinău” au fost înregistrate 20 de cazuri de îngheţ a apometrelor. Echipele de intervenţii merg la adresele vizate pentru a remedia problemele apărute.
În contextul răcirii vremii, pentru a evita eventuale avarii și cheltuieli inutile, S.A. „Apă-Canal Chișinău” îndeamnă consumatorii să asigure izolarea termică a locurilor de amplasare a instalațiilor de contorizare, a gurilor de acces, a rețelelor interioare de canalizare și a branșamentelor la apă, lăsând liber doar cadranul de citire a datelor de consum de apă. Potrivit furnizorului de apă, și capacul de acces care închide căminul trebuie să fie bine ermetizat.
În cazul în care nu vor fi respectate condițiile solicitate, Operatorul își declină responsabilitatea pentru sistarea ulterioră a furnizării serviciilor de alimentare cu apă, ca urmare a înghețării instalațiilor de contorizare.
Având în vedere temperaturile scăzute, S.A. ,,Apă Canal Chișinău” face câteva recomandări privind protecţia contoarelor de apă împotriva îngheţului:
– În cazul în care contorul este monat într-un cămin, asiguraţi-vă că acesta are capacul închis şi nu permite infiltrarea apei;
– În căminul apometrului pot fi amplasate materiale termoizolante ca vata minerală, polistiren sau textile. Asigurați-vă că nu deteriorați instalația, apometrul sau sigiliul acestuia în timpul operațiunilor;
– Protejaţi de îngheţ inclusiv robinetele şi conductele de după contor;
– În situaţia în care contorul este montat în pivniţe sau subsoluri tehnice, geamurile şi uşile vor fi închise spre a evita crearea curenților de aer rece;
Dacă apometrul îngheaţă, nu utilizaţi apă fierbinte sau flacără deschisă pentru dezgheţarea apometrului.
Precizăm că, potrivit prevederilor legale, punctul de delimitare a instalațiilor interne de apă la blocurile locurile locative se stabilește la ieșirea din contorul instalat în subsolul blocului locativ, iar la consumatorii casnici punctul de delimitare se stabilește la ieșirea din contorul instalat în căminul de branșare, amplasat în limita teritoriului consumatorului.
Astfel utilizatorul are obligaţia de a „asigura integritatea contorului de branșament, inclusiv împotriva înghețului” când acesta este amplasat pe proprietatea sa.
În cazul în care se constată că aparatul de măsură este înghețat/ deteriorat, consumatorii imediat să anunțe inginerul de calcul, la nr. de tel. indicat în factura de plată. Ulterior, conform, pct. 16 a Hotărârei ANRE nr. 363 din 25.08.21 achită pentru serviciile prestate la Centrul unic de informare din str. Albișoara, 38.