de la fondare
Evenimente

Conducta de aducțiune de la Stația de Apă Nistru a fost remediată. Pentru a urgenta înlăturarea avariei, lucrările de reparaţie au fost efectuate în timpul nopţii!

Conducta de aducțiune a apei potabile de la Stația Apă Nistru care alimenetează localitățile de pe traseul Vadul lui Vodă spre Chișinău a fost reparată cu succes. Consumatorii afectați au fost reconectați la serviciul de alimentare cu apă potabilă. Avaria s-a produs pe 14 februarie, în imediata apropiere a Stației de pompare Tohatin.  Angajaţii furnizorului de apă au sistat apa de urgenţă. Două echipe de intervenție de la S. A. “Apă-Canal Chișinău” au efectuat lucrări de remediere a avariei, pe parcursul nopţii, începând cu ora 17.00. Astfel, pe 15 februarie, în jurul orei 06.00, tronsul afectat a fost reconectat la serviciul public de alimentare cu apă. Cauza avariei aducțiunii magistrale cu diametrul de 800 mm este gradul înalt de uzură. Deoarece vorbim despre o aducțiune cu diametru mare, localizarea avariei a fost mai dificilă, iar în rezultat consumatorii din localitățile Cruzești, Budești, Văduleni au rămas fără apă.

La examinarea avariei s-a apreciat impactul acesteia  asupra  consumatorilor și  al funcţionării reţelelor de alimentare cu apă din zona respectivă  cum ar fi: inundarea  obiectivelor, durata lipsei apei în rezultatul scurgerii puternice etc. Un alt aspect important, a fost şi pregătirea mijloacelor de producţie. Pentru a urgenta remedierea avariei, lucrările propriu-zise au demarat în timpul nopţii. În rezultat, scurgerea s-a reparat prin înlocuirea tronsonului de apeduct deteriorat.  Imediat ce a fost localizată avaria, prin închiderea vanelor de delimitare, apa acumulată în conductă, a fost eveacuată până la golirea completă a reţelelor.

Menționăm că, consumatorii confundă aceste lucruri şi în majoritatea cazurilor în neştiinţă de cauză acuză furnizorul de apă de faptul că nu intervine la timp şi tone de apă curg pe drum.  În astfel de condiţii locuitorii capitalei atribuie aceste scurgeri de apă drept pierderi pe care le achită pe nedrept. Mai mult fac referire la diferenţa de volum. Ţinem să precizăm că este vorba despre două ipoteze diferite. Examinarea  și  verificarea în teren a avarierilor este efectuată de către echipele operative din cadrul Serviciului dispeceratul central, care activează nonstop.  Imediat ce sunt localizate, echipele de muncitori își planifică acțiunile de remediere a avariilor. Din cauza complexităţii şi gravităţii avarierilor semnalate, nu toate scurgerile pot fi înlăturate în aceeași zi, iar simplul fapt, că unele avarii se remediază un timp mai îndelungat, nu înseamnă că specialiștii își neglijează obligațiunile de serviciu.  În ultimii ani, specialistii de la S.A. „Apă-Canal Chişinău”, au reuşit să reducă pierderile de apă cu aproape 20 la sută. Acest fapt se datoreaza reabilitarii apeductelor și investițiilor din ultimii ani, efectuate de către  municipalitate şi furnizorul de apa.

Pecizăm că,  pentru astăzi, 15 februarie, de către Serviciul dispeceratul central sunt deschise 31 fişe de lucru pentru lichidarea avarierilor la reţelele de apă, produse pe mai multe străzi din capitală.  De asemenea, în legătură cu executarea lucrărilor de înlocuire a hidranţilor au loc 4 opriri planificate și două deconectări D-500 mm. În scopul executării unor lucrări de remediere a avarierilor la reţele, pe câteva străzi sunt prevăzute deconectări de apă (vezi rubrica Deconectări pe site-ul întreprinderii – www.acc.md).