Locuitorii capitalei pot suna la Linia ,, Anticorupție” a S.A. ,, Apă-Canal Chișinău”, pentru a denunţa acte de corupție!
Administrația S.A. „Apă-Canal Chișinău” spune ,,Stop” actelor de corupție. Astfel, directorul general al S.A. ,, Apă-Canal Chișinău”, Serghei Popovici anunță, că în scopul conlucrării mai eficiente, cu consumatorii, în vederea prevenirii cazurilor de abuz de serviciu, combaterii și prevenirii corupției, precum și sporirii calității serviciilor prestate de către întreprindere a fost instituită Linia ,,Anticorupție”. În context, directorul general al S.A. „Apă-Canal Chişinău”, Serghei Popovici a declarat că, în cadrul S.A. „Apă-Canal Chişinău” este implementată o strategie care impune toleranța zero față de mită prin aplicarea măsurilor și controalelor adecvate în scopul prevenirii, detectării și contracarării mitei și excluderii incidenței acesteia.
Toate sesizările cu privire la prevenirea și combaterea actelor de corupție, pot fi înregistrate la telefonul de încredere - 022-256-980, la care puteți suna ori lăsa un mesaj după semnalul sonor.
Toate apelurile telefonice și mesajele înregistrate vor fi preluate de către Departamentul securitate și control intern al întreprinderii, o structură nouă constituită, menită să prevină și să combată cazurile de corupție. De asemenea, situaţiile atestate pot fi anunţate şi prin intermediul adresei de e-mail: acc@acc.md. La prezentarea şi examinarea informaţiilor electronice se garantează confidenţialitatea datelor personale şi a informaţiei prezentate.
În scopul eficientizării acțiunilor mai sus enunțate, de asemenea, puteţi expedia un e-mail cu numărul d-voastră de telefon pentru a vă contacta în cel mai scurt timp persoanele responsabile.
Toate sesizările vor fi verificate și examinate, cu luarea măsurilor de rigoare, în conformitate cu legislația în vigoare cu inițierea anchetelor de serviciu privind examinarea mult aspectuală, completă și obiectivă a tututor circumstanțelor. În rezultat, se va stabili gradul abaterii disciplinare, a naturii și mărimii prejudiciului cauzat, identificarea cauzelor și condițiilor care au contribuit la comiterea acestora, gradului de vinovăție și aplicarea, după caz, a sancțiunii disciplinare sau remiterea materialelor acumulate organelor de drept după competență.
Vom fi recunoscători pentru sesizarea și comunicarea actelor de corupție, trafic de influență, protecționism, conflict de interese, concurență neloială și altele, comise de către angajații S.A. ,,Apă-Canal Chișinău” (ACC).
De asemenea, adminsitrația face un apel către toți consumatorii să semnaleze consumul fraudulos de apă și conectările neautorizate la serviciul public de alimentare cu apă și de canalizare dar și alte probleme de ordin tehnic printr-un simplu mesaj sau apel telefonic.
Toate persoanele care dețin probe și informații pot suna la numerele de telefon:
+373 (22) 257-777, sau 022 256-666
sau scrie pe adresele de e-mail:
Intervențiile neautorizate la rețelele de apeduct și canalizare pot provoca deconectări și avarii în lanț, ceea ce aduce pierderi financiare pentru S.A. „Apă-Canal Chișinău”. Apelul vine ca urmare a multiplelor nereguli depistate în timpul controalelor efectuate de către specialiștii ACC. Atenționăm că pe lângă amenzile aplicate de comisia administrativă, abonații care nu achită la timp penalitățile vor fi obligați să achite și serviciile executorului judecătoresc, taxe care desigur nu sunt mici. În topul abaterilor sunt și conectările neautorizate la rețelele de alimentare cu apă și canalizare. Conform Codului Contravențional, branșarea și racordarea la canalizare fără avizul Operatorului este considerată clandestină şi atrage, conform legislației în vigoare, răspunderea contravențională, administrativă sau penală, după caz, atât pentru utilizator cât și pentru executantul lucrării. Pe de altă parte, toți cei depistați sau care intenționează să consume ilegal apă, riscă, pe lângă amenzile usturătoare și inițierea procedurilor administrative.
Precizăm că, toate apelurile telefonice și mesajele înregistrate vor fi preluate de către Departamentul dispecerat al întreprinderii. Ulterior, în funcție de situațiile înregistrate, sesizările vor fi examinate și verificate cu aprobarea deciziilor corecte.