Doar într-un apartament din str. Chimiștilor , 5, s-a înregistrat un volum de apă nedeclarat de circa 434 m 3
Specialiștii furnizorului de apă au lansat un proiect ce prevede diminuarea cotei-părți. Ca urmare a solicitărilor parvenite din partea consumatorilor, specialiștii ACC au mers într-o inspecție în blocul din str. Chimiștilor, 5. Ceea ce ține nemijlocit de cota-parte pentru blocul respectiv, precizăm că, acest bloc are în total 36 de apartamente fiind gestionat de către Regia locativ-comunală, Durlești. Respectiv, facturarea serviciilor de apă și canalizare este efectuată de către Î.M. „Infocom”, ca urmare a datelor prezentate de către consumatori. Prin urmare, furnizorul de apă nu este responsabil de facturare și repartizarea cote-părți. Deși conform condițiilor contractuale, gestionarul blocului este persoana care răspunde de buna administrare a casei, acesta nu a conlucrat cu specialiștii ACC și nu a asistat la inspectarea contoarelor din apartamente. Cu părere de rău, angajații noștri au avut acces, doar în 12 apartamente din acest bloc, ceea ce reprezintă 38%. În restul 22 de apartamente, locatarii nu au permis citirea datelor de la contor. În rezultatul verificărilor, angajații furnizorului de apă au depistat mai multe nereguli. În primul rând, în blocul respectiv exista o conectare neautorizată la serviciul de apă și canalizare. Fapt ce a condus la înregistrarea unui volum mare de apă nefacturat. Totodată problema cea mai mare din acest bloc este volumul de apă nedeclarat de către consumatori. În ceea ce privește cota-parte doar în cele 12 apartamente în care au avut acces specialiștii ACC , doar pentru luna februarie și martie în doar trei apartamente s-a înregistrat un volum de apă nedeclarat de circa 472 m 3 . Astfel într-un apartament s-a înregistrat un volum de apă nefacturat de circa 20 m 3 , în altul- 18 m3 , iar în al treilea avem 434 m3 de apă nedeclarată. În apartamentul cu cel mai mare volum de apă nefacturat, trăiesc găzdași, care intenționat nu indicau datele de la contor corect. La final, acest volum de apă a fost expus spre plată consumatorului respectiv.
Concluzia este că problema diferenței de volum trebuie căutată în scara blocului. Pot fi scurgeri de apă în apartamente, unii locatari prezintă indicii eronați, sau în apartamentele în care nu sunt instalate contoare, locuiesc mai mulți oameni decât sunt de fapt inregistrați.
Specialiștii ACC, contează pe sprijinul locatarilor și a gestionarilor fondului locativ și îndeamnă pe toți cei interesați la o conlucrare eficientă, căci doar așa se va reuși diminuarea cotei-părți.
Totodată, subliniem că, consumatorii se pot adresa în Secţia informare şi achitări a S.A. „Apă-Canal Chişinău” (biroul 101, str. Albişoara, 38) în scopul soluţionării operative a diverselor situaţii, dar şi pentru achitarea serviciilor prestate, perceperea plăţilor pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare, preepurare, branşare, debranşare, desigilare, reparaţie sau verificare a contoarelor, reamplasarea contorului.
Precizăm că, S.A. „Apă-Canal Chişinău” livrează servicii de apă şi de canalizare, facturarea serviciilor fiind efectuată de către Î.M. „Infocom”. În comun cu gestionarul fondului locativ, în cazul fiecărui bloc locativ, lunar, conform graficului stabilit şi publicat pe site-ul întreprinderii, responsabilii S.A. „Apă-Canal Chişinău” citesc indicii contorului comun din bloc în prezenţa gestionarului, ulterior indicii sunt transmişi către Î.M. „Infocom” spre efectuarea calculelor respective şi emiterea ordinelor de încasare a numerarului. Înregistrarea datelor de la contorul comun al blocului nu presupune şi deţinerea de către S.A. „Apă-Canal Chişinău” informaţiei a istoriei plăţilor pentru fiecare locatar.