de la fondare
Evenimente

S-a întrerupt furnizarea apei, din cauza unei avarii și vrei să știi cât durează intervenția? Sună la 022 256 666, Departamentul dispecerat și obții informația prompt

Una dintre categoriile de disfuncționalități cu care se confruntă S.A. ,,Apă-Canal Chișinău”, mult mai numeroasă decât cea a lucrărilor programate, o reprezintă acele întreruperi determinate de cazurile de forță majoră, respectiv avariile.

Acestea se produc spontan, la un moment dat, într-o anumită zonă din aria de operare și au cauze diverse: vechimea și uzura rețelei, defecte de fabricație, factori externi care afectează integritatea conductei (inclusiv avarii provocate de firmele de construcții) etc. De multe ori, defecțiunile apărute determină întreruperea instantanee a furnizării apei către utilizatori, întrucât apa nu-și mai poate continua parcursul pe conductă, către utilizatori, țâșnind la suprafață prin conducta fisurată. Alteori, când acest lucru nu se întâmplă, echipa de intervenție ajunsă la fața locului este cea care decide întreruperea furnizării apei către utilizatori, pentru a putea repara defecțiunea.

Dat fiind particularitățile lor, avariile nu ne permit să anunțăm întreruperile în prealabil, pentru ca utilizatorii să-și creeze eventuale rezerve de apă, comunicatele emise oferind doar informații asupra cauzelor producerii defecțiunilor, orele estimate pentru reluarea furnizării și zonele afectate de întrerupere.

De la momentul primirii sesizării și până la anunțarea pe site a defecțiunii trec uneori câteva zeci de minute, întrucât echipa de intervenție are nevoie de timp pentru a ajunge la fața locului, a detecta defecțiunea, a realiza săpăturile pentru a vedea gravitatea situației, pentru a estima ce materiale sunt necesare și care este timpul necesar pentru remedierea defecțiunii. Lucrările în sine durează mai multe ore, întrucât este nevoie de timp pentru golirea conductei ce urmează a fi reparată, pentru a se realiza reparația, iar ulterior pentru a asigura apă de calitate consumatorilor, înnainte de reconectare se efectuaează lucrări de profilaxie și igienizare a conductelor avariate.

Aducem la cunoștința utilizatorilor că informațiile despre disfuncționalități sunt puse la dispoziție prin intermediul site-ului întreprinderii www.acc.md https://acc.md/disconnections, și paginii oficiale pe fecebook.com. De asemenea, există un grup pe telegram, și anume: Deconectări comunale. Mai mult, non-stop consumatorii pot suna la numerele de telefon 022 25 66 66 sau 022 85 77 77 și obține mai multe informații.