UTIL! Cum se face facturarea la serviciile de apă și canalizare!
În atenția consumatorilor, facturarea serviciilor de apă și canalizare se face conform actelor legislative în vigoare. Astfel, facturarea serviciilor prestate de către Operator conține câteva momente importante, cum ar fi:
- citirea indicilor de pe contor;
- introducerea indicațiilor și informației în baza de date;
- emiterea facturilor spre plată consumatorilor.
Prin urmare, în baza contractelor, consumatorii casnici și non-casnici achită doar facturile pentru serviciile prestate, fie vorba despre apă și canalizare, sau doar apă, iar agenții economici achită pentru apă și canalizare, iar cei care au producere sunt facturați suplimentar pentru volumul apelor uzate ce depășesc concentrațiile maximal admisibile (CMA).
CUM SE EMITE FACTURA?
Factura se emite lunar, începând cu data de 10, conform tarifelor aprobate și a cantităților efective determinate sau estimate potrivit prevederilor contractuale.
CARE SUNT PRINCIPALELE ELEMENTE CARE SE REGĂSESC ÎN FACTURĂ?
Factura cuprinde elementele de identificare a cosnumatorului, al fiecarui punct de consum, tariful aplicat, cantitatea de apa utilizată, indicia precedenția contoarelor de apă.
CANTITATEA
- Pentru consumatorii cu apometru care transmit prin intermediul băncii indicii contorului, cantitatea este stabilită conform apometrului si reprezintă difrerența dintre indexul nou și indexul anterior.
- Pentru consumatorii cu apometru, dar care nu au transmis indicii contorului cantitatea se stabilește în baza mediei de consum înregistrat în ultimele 3 luni.
- Pentru consumtorii fără apometru se apliucă norma de cosnum stabilită conform legislației.
- Consumatorii pot transmite indicii contorului specialistului delegat din cadrul Direcției comerciale sau prin intermediul rețelei de socializare
- consumator casnic apartamente, la nr. de telefon 062100679
- consumator casnic sector particularla nr. de telefon 060001663
De asemenea, consumatorii pot apela la numerele de telefon:
022 857-555 sau 022 256-955.
- Totalul spre plată: reprezintă soldul dumneavoastră la data emiterii facturii curente.
MODALITAȚILE DE PLATĂ A FACTURII:
- În casieria S.A. „Apă-Canal Chişinău”, cu sediul str. Albișoara, 38, Graficul de lucru:
luni-joi 08.00-17.00,
vineri 08 00-15.45.
- Prin intermediul Web-banking, dacă dispuneți de un card bancar, prin selectarea opțiunii Servicii comunale, selectați S.A. „Apă-Canal Chişinău”, introduceți numărul de contract/cont personal şi/sau numărul bonului de plată şi urmați pașii de realizare a achitării, iar la final, descărcați şi salvați chitanța, drept confirmare a efectuării plății.
- La terminalele de plată, bancomatele amplasate la intrarea în supermarket-uri, farmacii, stații PECO etc., prin selectarea opțiunii Servicii comunale, selectați S.A. „Apă-Canal Chişinău”, introduceți numărul de contract/cont personal şi/sau numărul bonului de plată şi urmați pașii de realizare a achitării, iar la finalizarea tranzacției, veți primi cecul electronic, drept confirmare a realizării plății.
- La oficiile Poșta Moldovei şi la filialele băncilor comerciale.
CÂND TREBUIE SĂ PLATIȚI FACTURA?
- Dumneavoastra aveti obligatia achitarii integrale a facturii pâna la data scadenta indicata pe factura.
- Penalitatile sunt consecintele legale ale intarzierii plații și se aplică începand cu prima zi de întârziere după data scadentă.
DACĂ NU PRIMIȚI FACTURA?
Lipsa facturii nu constituie motiv pentru neplată. Pentru a beneficia de o copie a facturii ne puteti contacta la nr. de telefon 022 857-555 sau 022 256-955.