Furnizorul de apă avertizează rău-platnicii. Datornicii riscă să fie debranșați de la serviciu!
S.A. „Apă-Canal Chişinău” avertizează repetat, toţi Consumatorii casnici și non-casnici, să achite în cel mai scurt timp datoriile curente pentru apa consumată, pentru a putea beneficia, în continuare, de serviciile prestate de Furnizorul de apă. Cei care nu se vor conforma și vor continua să aibă datorii pentru consumul de apă, riscă să fie debranșați de la reţea.
În acest sens, atenționăm că în cadrul întreprinderii, recent, au fost create 8 echipe de specialiști care zilnic inventariază locurile de consum, în scopul deconectării debitorilor. În rezultat, 30-40 locuri de consum rămân fără de serviciul de alimentare cu apă, or acesta este suspendat până la achitarea datoriei și cheltuielilor pentru reconectare.
Accentuăm, Legea nr. 303/2013 prevede că consumatorii debranșați, vor fi reconectați la reţelele de alimentare cu apă şi/sau canalizare în termen care nu va depăși 3 zile lucrătoare, doar după înlăturarea cauzelor care au condus la deconectare şi după achitarea plății pentru reconectare.
Debitorii sunt îndemnaţi să achite în termeni restrânşi datoriile, deoarece în cazul în care nu îşi vor executa obligaţiile şi nu vor achita datoriile acumulate, S.A. „Apă-Canal Chişinău” va face uz de toate mijloacele juridice de apărare, recurgâng în condiiţile legii, după caz, la alegerea sa: să aplice penalităţi pentru datoriile scadente/neachitate în termenul stabilit, să înainteze acţiune civilă în instanţa de judecată pentru încasarea datoriilor, penalităţilor şi cheltuielilor de judecată (taxe de stat, taxe de timbru etc.), să solicite exectuarea silită a hotărârilor judecătoreşti, acţiuni care presupun încasarea obligatorie din contul debitorilor a tuturor cheltuielilor suportate de către creditorul S.A. „Apă-Canal Chişinău”, inclusiv celor provenite în cadrul urmăririi forţate a bunurilor debitorilor.
S.A. „Apă-Canal Chişinău” mulțumește tuturor consumatorilor care conștientizează faptul, că achitând facturile, sprijină efortul nostru de a asigura continuitatea serviciului în întreaga arie de operare, dar şi pentru a continua investițiile începute, menite să îmbunătățească calitatea serviciilor furnizate/prestate.